nedeľa 23. marca 2014

Rainbow Cake

Áno. Aj ja som sa dala zlákať dúhovým koláčom.
Teraz sú veľmi moderné farebné buchty, torty, pudingy a koláče :)
Keď som videla rainbow cake na internete, hneď som vedela, že taký raz musím upiecť.
Povedzme, že prvý pokus nebol úplne vydarený a preto som sa rozhodla nájsť si originál recept.
Našla som ho aj s videom na tejto stránke. Keďže nie každému sa chce prekladať z angličtiny, tu je slovenská verzia :

Ingrediencie na korpusy:

400 gramov hladkej múky
4 čajové lyžičky prášku na pečenie
1/2 čajovej lyžičky soli
230 gramov Palmarínu alebo Heri
300 gramov práškového cukru
5 vaječných bielkov
2 čajové lyžičky vanilkového extraktu (ja som použila vanilkovú arómu)
350 mililitrov mlieka
červené, žlté, oranžové, fialové, modré a zelené farbivo


Postup korpusy:

Dôležité je mať tortovú formu v priemerom 22 centimetrov (plus mínus 2 cm) inak by torta pekne nevynikla.
Predhrejte rúru na 180 stupňov celzia.

Zmiešajte spolu suché ingrediencie: múku, prášok do pečenia a soľ.
Rozmixujte spolu maslo a cukor na krém. Pomaly pridávajte bielka a mixujte. Nakoniec pridajte extrakt a mixujte, kým nie je všetko spojené.

Ďalej pridajte suchú zmes, ktorú sme si pripravili a potom mlieko. Ja som musela pridať mlieko už počas pridávania múky, pretože sa to ťažko mixovalo. Mixujte, kým nie je všetko dobre premiešané.
Odvážte celú zmes a hmotnosť vydeľte šiestimi. ( Dajte si pozor aby ste odvážili len zmes bez misky, v ktorej sa nachádza).

Cesto rozdeľte na 6 častí a každú dajte do inej misky. (Preto sme hmotnosť celého cesta delili 6).
Pridajte farbivo. Podľa mňa je najlepšie gélové. Ja mám značky Wilton.
Fialové však nemám, ale miešam ho z červenej a modrej.
Tortovú formu vysteľte papierom na pečenie a vymažte maslom.

Postupne upečte každý korpus.
Dĺžka pečenia je cca 15 minút.
Korpusy nechajte vychladnúť na kuchynskej mriežke.

Ingrediencie na krém:

9 vaječných bielkov
230 gramov práškového cukru
460 gramov masla
2 čajové lyžičky vanilkového extraktu (ja som opäť použila arómu)


Postup krém:

Varte bielky spolu s cukrom. Variť sa budú až kým sa cukor nerozpustí. Dôležité je zmes stále miešať!!! Naozaj neprestávajte poriadne miešať, pretože sa zmes ľahko pripáli.

Keď je cukor rozpustený premiestnite cukrové bielky do misky a mixujte kým bude zmes studená.
Potom pridajte maslo nakrájané na kúsky. Mixujte kým sa zmes nespojí. Bude krásna nadýchaná a krémová.

Ja som dala maslo do bielkov kým boli ešte teplé a preto sa rozpustili a zmes bola dosť riedka. Takže som ju dala do chladničky, kým maslo nebolo požadovanej konzistencie a zmes bola presne taká nadýchaná a krémová, samozrejme som ju priebežne musela mixovať aby som zistila kedy je ten správny okamih.
Ďalej pridajte váš obľúbený extrakt či arómu. Ja som pridala vanilkovú arómu. A naposledy premixujte aby sa to všetko spojilo.


Postup záver:

Ideme do najdôležitejšej časti :)
Zoberte si rovnú podložku a dajte si na ňu papier na pečenie, ktorý ju ochráni pred zašpinením.
Ja som začala s fialovým korpusom. Naň som dala 3 zmrzlinové naberačky krému a rozotrela.
Odporúčam vám vyskúšať najskôr 2 naberačky a keď sa vám to bude zdať málo pridať tú tretiu.

Ďalej nasleduje modrá farba a rovnaký počet naberačiek krému ako na prvom poschodí.
Potom ide zelená, žltá, oranžová a červená. Každá farba je preložená krémom.
Ďalej som na tortu naniesla tenučkú vrstvu krému, tak aby bol vyrovnaný po stranách a na vrchu. Potom som ho dala do chladničky aj so zvyšným krémom.

Na druhý deň som chcela na tortu natrieť zvyšný krém. A tu nastal problém. Ak krém raz stuhne nedá sa znova rozmixovať na takú dobrú konzistenciu.
Preto vám doporučujem urobiť tortu naraz, t.j. dať na tortu hneď aj vrchnú vrstvu. Alebo si jednoducho na druhý deň urobiť urobiť nový krém.
Tortu som ešte ozdobila farebným sypaním.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára